راهنمای خرید تلویزیون اسفند ۹۸

راهنمای خرید تلویزیون
راهنمای خرید تلویزیون ؛ در این متن به یک جمع بندی کلی در مورد انواع تلویزیون می پردازیم و تا اگر کسی در انتخابش مشکل داشته باشه تا حد زیادی مشکلش بر طرف شده باشد و تلویزیونی که مد نظرتان هست را خودتان انتخاب کنید. خرید یک تلویزیون جدید با توجه به تنوع بسیار زیاد محصولات و تکنولوژی‌ های متفاوت امروزی، همیشه کاری سخت و تخصصی بوده و هست. نه تنها برای کاربران عادی بلکه برای فروشندگان تلویزیون، تولید کنندگان، خرده‌ فروشی‌ ها و منتقدین هم کاری پیچیده است.
با جست‌ و جو در اینترنت، وضعیت پیچیده‌ تر هم می‌ شود چرا که در معرفی محصولات جدید با انبوهی از تکنولوژی‌ های جدید و متعلقات اضافی مواجه می‌شویم.
گروه فنی یاسین با بیش از ۲۶ سال تجربه مفید در زمینه تعمیر تلویزیون می تواند از دریچه ایی تازه شما را در خرید تلویزیون یاری دهد.
پس از مطالعه ی این متن اطلاعات شما در زمینه انواع تلویزیون بالا رفته و با توجه راهنمایی و اطلاعات روی کاغذ میتوانید گزینه های خود را برای خرید تلویزیون انتخاب کنید
اما هنوز سه مرحله اساسی از ۴ مرحله باقی مونده که به این موارد خواهیم پرداخت.
مراحل خرید تلویزیون:
۱. انتخاب مدل ها بر اساس امکانات روی کاغذ
۲. پیدا کردن مدل هایی که سابقه خرابی یا بی کیفیتی قطعات را ندارند.
۳.پیدا کردن بهترین قیمت
۴.مشاهده ی تصاویر انواع تلویزیون ( حواستون باشه که این مورد از تمامی موارد گزینه ۱ مهم تر هست فلذا گول الفاظ و امکانات درج شده در کاتالوگ رو نخورید . به تصویر خوب نگاه کنید و خودتون بهترین کیفیت رو میتونید پیدا کنید.)
۵. تحویل گرفتن تلویزیون که دو بخش دارد
الف) تلویزیونی که بدون گارانتی هست و اصطلاحا بهش میگن بانه ایی
دقت کنید که تلویزیون های در این بخش به علت وارد شدن به صورت قاچاق احتمال ضربه دیدگی و آسیب دیدگی دارند .
حتما هنگام خرید ، تلویزیون را بخوبی چک کنید و موارد مهم در هنگام تحویل گرفتن تلویزیون را بخوبی رعایت نمایید.
و در صورتی که خودتون قصد آوردن تلویزیون با خودرو شخصی رو دارید حتما جوانب احتیاط رو رعایت کنید تا تلویزیون تان در طول راه آسیب نبیند.
فراموش نکنید که در صورت آسیب دیدگی صفحه نمایش تلویزیون عملا باید قید تلویزیون رو بزنید به این دلیل که پنل تلویزیون ، ۷۰ درصد قیمت تلویزیون را شامل می‌شود. و تعویض پنل معمولا مقرون به صرفه نیست. مگر در مواردی که پنل با قیمت خیلی مناسب موجود باشد که برای اطلاع از این مورد باید مدل دستگاه خود را ارسال کنید تا از وجود پنل مطلع شوید.
ب) تلویزیونی که از نمایندگی فروش تلویزیون خرید کرده و گارانتی معتبر دارد.
هنگام تحویل گرفتن تلویزیون حتما این نکات را رعایت کنید.
۱. سالم بودن قاب و پایه ی تلویزیون . اگر کوچکترین شکستگی در جلو یا پشت قاب و یا پایه ی تلویزیون مشاهده کردید حتما از تحویل گرفتن تلویزیون خودداری کنید چون ممکن است در هنگام این وقوع این آسیب دیدگی برد ها یا پنل تلویزیون هم آسیب دیده باشد.
۲. درخواست برای رفتن به منوی مخفی و مشاهده مقدار زمانی که از تلویزیون استفاده شده است . که در هنگام خرید در مواردی که به نو بودن دستگاه اطمینان نداشتید میتوانید از این روش استفاده نمایید.
۳.تست تصویر و مشاهده ی دقیق پیکسل ها در رنگ آبی صفحه نمایش
۴.دقت در سالم بودن جعبه ی تلویزیون ، مخصوصا برای تلویزیون های بانه ایی.
امیدواریم که این راهنمای خرید تلویزیون بخشی از پیچیدگی‌ ها را ساده کرده و در تصمیم‌ گیری به شما کمک کند.
ببینیم چه نکات دیگری در خرید یک تلویزیون جدید اهمیت بیشتری دارند. در این راهنمای خرید نمی‌خواهیم یک یا چند محصول خاص را به شما معرفی کنیم، بلکه هدف این است که آن چه در خرید یک تلویزیون جدید مهم‌ تر است را به صورت خلاصه برایتان بازگو کنیم.
بسیاری از ما بخشی از اوقات فراغت مان را صرف تماشای تلویزیون می کنیم، بنابراین باید تصویری مناسب، دلخواه و دلنشین داشته باشیم و با انتخابی هوشمندانه این لحظات را لذت بخش تر کنیم. در این مطلب همراه ما باشید تا نکاتی را با شما در میان بگذاریم.

راهنمای خرید تلویزیون

سه قانون مهم دیگر در خرید تلویزیون
۱- بیشتر مشخصاتی که روی تلویزیون نوشته شده است را نادیده بگیرید
راهنمای خرید تلویزیون ؛ هنگام خرید تلویزیون حتما متوجه نوار باریک کنار صفحه شده اید. نواری زیبا که که قابلیت های بی شمار تلویزیون را در چشم شما فرو می کند تا به خرید آن مجاب شوید. حتی بسیاری از افراد برای چند سال برچسب کنار تلویزیون را نگه می دارند تا علاوه بر خودشان دیگران نیز از مشخصات تلویزیون با خبر شوند. به طور کلی این طور در نظر داشته باشید که جدول مشخصات تلویزیون‌ ها، ابزاری برای متقاعد کردن شما در خرید گران‌ قیمت‌ ترین محصولات است. شاید تنها اعداد کاملاً قابل اعتماد در این قسمت، پورت‌های ورودی تلویزیون، وزن و ابعاد آن باشد. پیشنهاد ما این است که بیشتر مشخصات و ادعاهای سازندگان و فروشندگان را نشنیده بگیرید. جدول مشخصات برای مقایسۀ تلویزیون‌ ها از لحاظ دارا بودن ویژگی‌ های مختلف مانند HDR، هوشمند بودن یا چنین مواردی مفید است اما برای مقاصدی مانند مقایسه کیفیت تصویر دو محصول مختلف، واقعاً نمی‌ توان به این جدول و عناوین تجاری مربوط به شرکت‌ های مختلف اعتماد کرد.

۲- تلویزیون بزرگ تر واقعا بهتر است
راهنمای خرید تلویزیون ؛ اگر اساس انتخاب برترین سایز از تلویزیون ها متنوع این برندها در سایزهای مختلف اعلام کنیم می توانیم اولین برند را ال جی قرار دهیم؛ زیرا این برند در ۱۲ سایز ۳۲، ۴۰، ۴۲، ۴۳، ۴۹، ۵۵، ۵۸، ۶۰، ۶۵، ۷۵، ۷۷ و ۷۹ اینچ تولید و عرضه شده است. تلویزیون سونی به عنوان دومین برند با تنوع سایز بالا محصولاتش را در سایزهای ۳۲، ۴۰، ۴۳، ۴۸، ۴۹، ۵۰، ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۵ و ۸۵ اینچ ارائه می کند. تلویزیون های سامسونگ با کمترین تنوع رده ی سوم بهترین برند تلویزیون بر اساس سایز را به خود اخصاص داده اند. تلویزیون های سامسونگ در سایزهای ۳۲، ۴۰، ۴۳، ۴۸، ۴۹، ۵۰، ۵۵ و ۶۵ اینچ تولید شده اند. معمولا برای اتاق خواب و یا اتاق خواب با مساحت کم از سایز ۴۰ اینچ و برای محیط های بزرگ تر سایز ۵۵ تا ۶۵ اینچ پیشنهاد می شود. اندازه‌ی تلویزیون نسبت به امکانات و قابلیت‌هایی مثل عینک سه‌ بعدی، نرخ نوسازی بالاتر و تلویزیون‌های هوشمند، اهمیت بیشتری دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم که با بودجه‌ ای که در اختیار دارید، سراغ تلویزیون‌ های بزرگ‌ تر بروید.
معمولاً بیشتر کاربران از این که تلویزیونی با ابعاد بزرگ‌ تر نخریده‌ اند، اظهار پشیمانی می‌کنند، مراقب باشید شما هم به این دسته از مشتریان نپیوندید. حداکثر اندازه‌ ی تلویزیون به بودجه، سلیقه و فضای در دسترس بستگی دارد، به این نکته هم توجه کنید که اگر فضای بسته‌ ای برای تلویزیون در اختیار دارید و قبلاً یک تلویزیون کوچک‌ تر در آن قرار داده می‌شد، تلویزیون جدید را طوری انتخاب نکنید که لبه‌ های آن به میز یا دیوار مماس شود و راهی برای تهویه و خنک‌ کاری باقی نماند. بهتر است حداقل یک اینچ یا ۲.۵ سانتی‌ متر فاصله را لحاظ کنید و بعد به انتخاب تلویزیونی با حداکثر ابعاد محاسبه شده بپردازید. حذف پایه‌ ی بزرگ هم راهی برای افزایش فضای تلویزیون جدید است.

۳- کیفیت تصویر از نظر ۴K و HDR
راهنمای خرید تلویزیون ؛ تلویزیون های ۴K تلویزیون هایی هستند، که کیفیت صفحه نمایش آن ها چهار برابر تلویزیون های FULL HD است. از زمانی که تلویزیون های ۴K وارد بازار شده اند به نوعی نسل جدید از تلویزیون ها را تشکیل می دهند که در نوع خود بهترین هستند چون هرکسی که این تلویزیون ها را خریداری نموده و یا از نزدیک آن ها مشاهده نموده است به خوبی از کیفیت تصویر آن نهایت لذت را می برد، آن هم به این دلیل که دقت این تلویزیون ها بالاست چون تمام جزئیات یک شی با محیط را به خوبی نمایش می دهد. این تلویزیون ۴K مانند تلویزیون های معمولی LCD و LED نیستند و تفاوت آن ها با دیگر تلویزیون ها میزان پیکسل آن ها است چون این تلویزیون ها پیکسل بالاتری دارند و وضوح تصویر بهتری را خواهند داشت. تلویزیون های UHD جدید با وضوح ۴K استاندارد جدیدی در بازار هستند و همچنین دارای چندین فناوری مهم در دست هستند که مفهوم جدیدی از لذت های صوتی و تصویری را در هر اتاق ایفا می کنند. بسیاری از محصولات ۴k جدید موجود در بازار، از HDR نیز پشتیبانی می‌کنند. با کمک HDR، شاهد کنتراست و رنگ بهتری خواهیم بود و میزان بهبود این تکنولوژی نسبت به حالت معمولی، بسیار محسوس‌ تر از تفاوت ۴K و ۱۰۸۰p است. البته میزان این بهبود، بستگی به خود تلویزیون نیز دارد و این را نیز باید در نظر داشت که این تفاوت، وابسته به این است که محتوایی که تماشا می‌کنید، HDR باشد یا خیر. HDR، یکی از نکات مهم دیگر می باشد که در هنگام خرید تلویزیون باید به آن توجه کرد. اچ دی آر که مخفف High Dynamic Range به معنای محدوده دینامیکی بالا، از اصطلاحات جدید در دنیای تکنولوژی تلویزیون است. که این قابلیت جهش فوق العاه ای در کیفیت تصاویر تلویزیون است. بیشتر تلویزیون های ۴K از قابلیت HDR نیز پشتیبانی می کنند. این قابلیت باعث می شود طیف رنگی وسیع تر شده و کنتراست بیشتری را شاهد باشید. با داشتن این قابلیت، برخلاف ۴K، به احتمال خیلی زیاد متوجه تغییر در تصویر می شود. حال اینکه این تغییر چقدر است بستگی به مدل تلویزیون شما دارد. حتی ممکن است با وجود بعضی مشخصات سخت افزاری ضعیف، اصلا نتوانید آن را مشاهده کنید. ولی در هر صورت نیاز به محتوای تصویری HDR برای دیدن آن دارید و فکر نکنید هر تصویری که به نمایش دربیاید کیفیت متفاوتی نشان شما خواهد داد. فعلا محتوای فراگیری وجود ندارد، ولی اگر کمی آینده نگر باشید و یکی، دو سالی صبر کنید آن را مشاهده خواهید کرد.

راهنمای جامع خرید تلویزیون

کیفیت تصویر مهمترین بخش کار
راهنمای خرید تلویزیون ؛ اصلی ترین ویژگی محصولات صوتی و تصویری و مخصوصا تلویزیون ها، کیفیت تصویر ارائه شده توسط آن هاست؛ شما می توانید از طریق دستگاه های سایر پارامترها را تغییر دهید، مثلا برای تقویت صدا از ساندبار و یا سینما خانگی استفاده نمایید. اما تصویر به تنهایی خود تمام مسئولیت را بر دوش می کشد بنابراین باید این ویژگی در هنگام انتخاب و خرید تلویزیون مورد توجه ویژه قرار بگیرد. حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان فهمید که بهترین برند تلویزیون در خلق تصویر کدام است؟ برای تعیین بهترین کیفیت تصویر لازم است ملاک هایی از قبیل میزان روشنایی، سطح کنتراست، زاویه ی دید، توانایی تولید رنگ مشکی عمیق، طیف رنگی موجود در نمایشگر و … در تلویزیون ها بررسی شوند. اگر بخواهیم تلویزیون ها را بر اساس کیفیت تصویر رده بندی کنیم، تلویزیون های سونی در مکان اول، تلویزیون های ال جی در مکان دوم و تلویزیون های سامسونگ در مکان سوم قرار می گیرند؛ البته این رده بندی به صورت میانگین بیان شده است، تا جایی که در ارائه بالاترین کیفیت تصویر در تلویزیون های بالارده ی ال جی شکی نیست. تلویزیون های ۲۰۱۷ سونی کیفیت تصویر مطلوب را در تمامی رده های بالا و متوسط ارائه می دهند و به همین دلیل رده ی نخست را به خود اختصاص داده اند. کیفیت تصویر در تلویزیون های OLED ال جی بسیار بالا و خیره کننده است و دیدن صحنه های به نمایش در آمده بر روی آنها شما را با شگفتی ها و تصاویر خارق العاده روبه‌رو خواهد ساخت. تلویزیون های سری SJ و UJ از فناوری نانوسل استفاده کرده اند و به همین دلیل کیفیت تصویر مطلوب را از خود نشان خواهند داد. به دلیل قیمت بالای تلویزیون های OLED ال جی، محصولات این برند را در رده ی دوم قرار می دهیم. محصولات پرچمدار سامسونگ، تحت نام تلویزیون های QLED سامسونگ هستند. این نسل از تلویزیون ها در برخی زمینه ها حتی با تلویزیون های OLED رقابت می کنند. با تمامی تلاشی که این برند در زمینه ی تولید تصویر به کار برده است جایگاهی بهتر از سومی نسیب این برند نمی شود.

انتخاب تلویزیون بر اساس کیفیت تصویر
راهنمای خرید تلویزیون ؛ بهترین کیفیت تصویر را تلویزیون OLED مشاهده خواهید کرد، اما هنوز قیمت شان برای عموم به صرفه نیست. تقریبا همه تلویزیون های که از فناوری LED و LCD استفاده می کنند اما هر چقدر هم گران باشد کیفیت آن ها به پای کیفت تصویر OLED نمی رسد. تلویزیون های LED و LCD که از قابلیت نور پس زمینه منطقه ای (local dimming) استفاده می کنند، کیفیت تصویر بهتری نسبت به باقی مدل ها دارند. تلویزیون های LED و LCD که نور از پشت صفحه نمایش به آن ها تابیده می شود معمولا بهتر از مدل هایی هستند که نور از کناره ها تابیده می شود (یعنی مدل های معروف به edge- lit). قابلیت نمایش دادن مشکی ترین رنگ ممکن، که به آن کنتراست می گویند، مهمترین عاملی است که باید در کیفیت تصویر مد نظر قرار بگیرد. میزان اشباع رنگ، که به صورت مستقیم تحت تاثیر میزان کنتراست است، به عنوان دومین عامل مهم در کیفیت تصویر شناخته می شود. بعد از عواملی که ذکر شد، عوامل کم اهمیت تر به ترتیب این ها هستند: وضوح تصویر، طیف رنگی، پردازشگر ویدئو، میزان نوردهی و وضوح صفحه نمایش (وضوح ۴k در مقابل ۱۰۸۰). در محیط های روشن، صفحه نمایش های مات بهترین گزینه برای جلوگیری از بازتاب تصویر هستند. براق ترین صفحه نمایش ها هم میزان تیرگی تصویر را حفظ می کنند. پس نگران براق بودن صفحه نمایش نباشد. بسیاری از افراد متوجه افکت محو شدن تصویر (Soap Opera Effect) نمی شوند. حتما در تنظیمات آن را خاموش و روشن کنید تا به کیفیت تصویر مورد علاقه خود برسید.

کدام سیستم و تکنولوژی پخش تصویر در تلویزیون بهتر است

معرفی انواع تلویزیون

۱- تلویزیون پلاسما
راهنمای خرید تلویزیون ؛ فناوری نمایشگر های پلاسما بر اساس لامپ های فلور سنت است که از چندین سلول تشکیل شده و هر یک از آن ها شیشه ای مجزا دارد. در فاصله میان این دو صفحه گاز نئون و زنون تزریق می شود که در روند تولید پلاسما (مایع) در می آید. پلاسما سلول مورد نیاز را خودش تولید می کند و هنگام اتصال تلویزیون به برق این گاز ها فسفر های آبی، قرمز و سبز تولید می کند و در نهایت منجر به شکل گیری تصویر می شود. همچنین طول عمر تلویزیون های بین ۲۰ الی ۶۰ هزار ساعت است.

۲- تلویزیون LCD
راهنمای خرید تلویزیون ؛ از دو لایه مواد شفاف تشکیل شده اند و محکم به هم چسبیده اند. یکی از این لایه ها کریستال های مایع را نگه می دارد و این کریستال ها خودشان نور ندارند و از یک منبع جداگانه برای ایجاد نور مثل لامپ های فلورسنت نور می گیرند و می توان میزان نور را به سادگی و با توجه به محیطی که تلوزیون در آن قرار دارد کم یا زیاد کرد. طول عمر ال سی دی ها ۶۰ هزار ساعت ،‌چیزی در حدود ۷ سال استفاده مداوم است.

۳- تلویزیون LED
راهنمای خرید تلویزیون ؛ برای روشن کردن صفحه نمایش از دیود های ساطع کننده نور ال ای دی در قسمت پشت یا دور تا دور آن استفاده می شود. با بهره گیری از این چراغ ها تصاویر مشکی طبیعی تر به نظر می رسد و کنتراست آن ها هم بالاتر می رود. واقع عبارت LED TV به معنای یک تلویزیون LCD با نور پس زمینه LED است در تلویزیون های جدید ال ای دی این لامپ ها با LED ها و LCD ها جایگزین شده اند.

۴- تلویزیون OLED
راهنمای خرید تلویزیون ؛ این سری از تلویزیون ها (FULL HD) به نسبت پلاسما و ال سی دی نهایت کیفیت تصویر را ارائه می دهند و تکنولوژی سبب شده است، تلویزیون ها را نازک تر تولید کنند و تعداد پیکسل بدون استثنا ۲ مگا پیکسل هستند. OLED از LED های اورگانیک کوچکی استفاده می کنند، که در صورت دریافت الکتریسیته نور رنگی از خود ساطع می کنند. هر لامپ ال ای دی به تنهایی یک پیکسل پنل تلویزیون OLED را تشکیل می دهند. در نتیجه برای ساخت این تلویزیون‌ ها به میلیون‌ها عدد لامپ LED به‌ طور دقیق ۲,۰۷۳,۶۰۰ عدد در تلویزیون‌های فول اچ‌ دی و ۸,۲۹۴,۴۰۰ عدد در تلویزیون‌ های ۴K نیاز است. هرکدام از این میلیون‌ ها LED کوچک‌ می‌توانند به‌ تنهایی و به‌ صورت مستقل از یکدیگر، رنگ خاص خود را تولید کنند یا روشن و خاموش شوند. هنگام نمایش رنگ سیاه نیز LED های متناسب با پیکسل‌ های سیاه کاملا خاموش می‌شوند که منجر به ایجاد عمیق‌ ترین رنگ سیاه ممکن و کنتراست بی‌ نهایت می‌ شود.

۵- تلویزیون QLED
راهنمای خرید تلویزیون ؛ QLED در تلویزیون سامسونگ ۲۰۱۸ این قابلیت را پدید می آورد که تصاویر واضح و طبیعی به نمایش درآیند و علاوه بر آن طراحی فوق العاده و شیکی به این تلویزیون ها اعطا شده است. پنل QLED که از فناوری های برتر سامسونگ می باشد این امکان را فراهم می کند که صحنه ها را با جزئیات کامل ببینید و کیفیت تصویر موجود برای سال ها حفظ خواهد شد و به مرور زمان دچار خدشه و ایراد نخواهد شد.

قیمت تلویزیون oled

راهنمای خرید تلویزیون مناسب

راهنمای خرید تلویزیون ؛ برخی از تلویزیون ها به همراه خود گیرنده دیجیتال دارند و داشتن چنین موردی از مزیت های تلویزیون محسوب می شود.

تلویزیون ها معمولا بر اساس ساعت کار تهیه می شوند به این نکته در هنگام خرید تلویزیون توجه شود.

کنترل تلویزیون های لمسی در بازار موجودند اما با توجه به نسبت برنامه ای در تلفن همراه خود برای کنترل از راه دور می توانید از پرداخت هزینه اضافی جلوگیری کنید.

نکته حائز اهمیت در مراقبت از لوازم برقی منزل استفاده از محافظ برقی است که حتما باید رعایت شود

در هنگام خرید تلویزیون توجه به ورودی و خروجی ها و تعداد پورت ها نکته ای بسیار مهم است که شاید به نظرتان نیاید اما بهتر است موقع خرید به این نکته توجه شود.

هنگام خرید تلویزیون به وضوح تصویر تلویزیون توجه کنید، با این روش خواهید فهمید که تلویزیون شما با کیفیت است یا یک تلویزیون معمولی است. از روش توجه کردن به یک تصویر ثابت و دقت به جزئیات تصویر میزان وضوح تصویر قابل تشخیص است.

سایر موارد مهم در انتخاب تلویزیون
راهنمای خرید تلویزیون ؛ مواردی که در این بخش بررسی می شود شاید زیاد اساسی و مهم نباشد اما معمولا در تلویزیون های درجه یک که کیفیت تصویر بهتری دارند، موجود بوده و در انتخاب یکی از محصولات برتر، باید به چنین اطلاعاتی توجه شود.

تلویزیون اسمارت | SMART TV
راهنمای خرید تلویزیون ؛ اسمارت بودن از ویژگی های خاصی است که در سال های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است و به صحنه ای رقابتی در میان سازندگان تبدیل شده است. اولین تلویزیون اسمارت توسط کمپانی سامسونگ تولید و به کاربران ارائه شد. قرار گرفتن در دنیای هوشمند و همین طور نیاز افراد به این دسته از وسایل سبب می شود تلویزیون های اسمارت کاربرد بیشتری داشته باشند. تلویزیون های اسمارت در برندهای مختلف با کارایی های ویژه تولید شده اند و برای کاربرانشان امکاناتی متعدد را به کار برده اند. در واقع می توان تلویزیون هوشمند را نوعی از کامپیوتر دانست که می توان اکثر امور کامپیوتری را توسط آن انجام داد. امکان وب گردی، دسترسی به شبکه های اجتماعی، دانلود ویدئو و مشاهده ی فیلم های محبوب، اتصال به اینترنت، بهره گیر از اتصالات هوشمند و مجموعه ای دیگر از امکانات توسط این مدل از تلویزیون ها قابل انجام هستند. البته امکان دسترسی به بازی ها با تنوع بالا در تلویزیون های اسمارت موجود است؛ متنوع ترین و خاص ترین بازی ها در در تلویزیون های پاناسونیک به چشم می خورند. قابلیت های جذاب دیگر هم چون هواشناسی، امکان برنامه ریزی در این محصولات و طیف وسیعی از قابلیت ها در این تلویزیون های اسمارت به چشم می خورد. دستیارهای صوتی که در تلویزیون اسمارت تعبیه شده است، این امکان را فراهم می کنند تا تعاملی هوشمند را با تلویزیون داشته باشید. بهره گیری از قابلیت هوش مصنوعی در تلویزیون های جدید ال جی شیوه ای جدید از زندگی هوشمند را ارائه خواهند داد که شما را هیجان انگیز خواهد کرد و این انگیزه را در شما ایجاد خواهد کرد که حتما تلویزیونی اسمارت را خریداری نمایید.

قیمت تلویزیون ال جی

تلویزیون ۳D سه بعدی
راهنمای خرید تلویزیون ؛ این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که تلویزیون های سه بعدی قادر به پخش تصاویر دو بعدی هم هستند. بنابراین در خرید تلویزیون به این قابلیت هم توجه کنید. البته وجود این این قابلیت تا حد زیادی زائد به نظر می رسد چرا که محتوای ۳D هنوز کاملاً متداول نشده و بیشتر کاربران از قابلیت‌های سه‌ بعدی تلویزیون خود بهره‌ی زیادی نمی‌ برند. سونی و ال جی رسما اعلام کردند که از قابلیت ۳D روی تلویزیون های خود استفاده نمی کنند. سامسونگ و دیگر شرکت ها نیز امسال این قابلیت را از خط تولید خود حذف خواهند کرد. پس دیگر دنبال این ویژگی روی تلویزیون ۲۰۱۷ خود نگردید.

کنترل از راه دور
راهنمای خرید تلویزیون ؛ اکثر تلویزیون های اسمارت به ریموت کنترل هوشمند مجهز شده اند تا کارکرد راحت تری از تلویزیون را برایتان فراهم کنند. این ریموت ها با قابلیت های خاصی که دارند استفاده از برنامه ها و قابلیت های تلویزیون را راحت تر و با سرعت بالاتری انجام خواهند داد. ریموت کنترل جادویی تلویزیون اسمارت ال جی مانند یک موس طراحی شده است و عملکردی مشابه دارد، سرعت کار با این کنترل جادویی بیش از حالت معمول است و استفاده از قابلیت های هوشمند راحت تر و شیرین تر خواهد بود. سایر تلویزیون ها نیز به ریموت کنترل مجهز اند. در بسیاری از مدل ها بر روی ریموت کنترل امکان تعامل صوتی تعبیه شده است تا از طریق صوت خواسته ی خود را مطرح نمایید و در تلویزیون مشاهده نمایید. البته برخی از مدل تلویزیون های اسمارت به ریموت کنترل جادویی مجهز نشده اند، شما می توانید در این موارد اپلیکیشن مورد نیاز را دانلود نمایید و با نصب آن بر روی موبایلتان، آن را به ریموت کنترل هوشمند تبدیل نمایید.

قیمت بهترین تلویزیون

سوالات متداول در مورد خرید تلویزیون
شاید تمام مسائل موردنظر شما در این مقاله بررسی نشده باشد، لذا برخی سوالات مهم و متداول که معمولاً افراد هنگام خرید تلویزیون جدید می‌پرسند را در این قسمت پاسخ می‌دهیم.

بهترین تلویزیون برای بازی‌ها کدام است؟ برای تماشای مسابقات ورزشی چطور؟
به نظر من بهترین تلویزیون برای بازی و تماشای مسابقات ورزشی و در کل برای هر نوع کاربرد دیگری، تلویزیونی است که رنگ سیاه را با عمق بیشتر، و رنگ‌ ها را با کیفیت‌ تر و طبیعی‌ تر نمایش می‌دهد و ارقام مربوط به کارایی آن بهتر است. رزولوشن ویدیوهای ورزشی هم مسئله ی مهمی نیست چرا که معمولاً ماتی تصویر در این نوع ویدیوها وجود دارد. تأخیر ورودی هم در بیشتر تلویزیون‌ ها با استفاده از حالات خاص مخصوص بازی یا به عبارت دیگر Game Mode از بین می‌رود.

اگر تلویزیون را برای تماشای مسابقات ورزشی تهیه می‌کنید، به سه عامل مهم زاویه دید، روشنایی و ماتی تصویر توجه داشته باشید. در مورد ۲ عامل اول، تشخیص با خودتان است اما در مورد عامل سوم بهتر است سراغ تلویزیون‌ هایی با نرخ نوسازی (Refresh Rate) بالاتر بروید. معمولاً LCD ها هنگام نمایش هر حرکتی کمی مات می‌ شوند اما این مات‌ شدگی در تلویزیون‌ هایی با نرخ نوسازی ۱۲۰ و ۲۴۰ هرتز، نسبت به تلویزیون‌های ۶۰ هرتزی کمتر است.

نکته‌ی دیگر این است که پلاسماهای امروزی دیگر مثل گذشته دچار پدیده‌ ای به نام سوختگی یا Burn-in نمی‌شوند، البته اگر برای انجام بازی از آن استفاده کنید. و البته که تلویزیونهای پلاسما برای بازی کردن خیلی مناسب تر هستند.

در مورد تنظیمات تصویر تلویزیون چه کنیم؟
برای تجربه‌ی بهترین کیفیت در تلویزیون، کالیبره کردن آن بسیار مهم است.

چه وسایل جانبی‌ ای بخریم؟
کابل‌های HDMI کیفیت مشابهی دارند. اگر کنترل عمومی Harmony یا مشابه آن را ندارید، توصیه می‌ کنیم که آن را تهیه کنید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

Call Now Buttonتماس با کارشناسان