بررسی انواع خرابی در تلویزیون های سامسونگ

مشکلات رایج تلویزیون سامسونگ شامل موارد زیر می باشد:

تلویزیون ما صدا دارد ولی تصویر ندارد.

وقتی تلویزیون روشن است ولی تصویر وجود ندارد دلایل متعددی می تواند داشته باشد که یکی از شایع ترین آنها خرابی بک لایت تلویزیون می باشد بک لایت به نور پشت صفحه نمایش می گویند.
که در صورتی که بک لایت خراب شود تصویر سیاه شده و در بهترین حالت ممکن شما فقط حاله ای از تصویر را می توانید ببینید.
اگر خرابی بک لایت علت درون مداری نداشته باشد تا حدود زیادی می توان گفت که بک لایت در منزل قابل تعمیر است و نیاز به حمل تلویزیون به کارگاه نمی باشد.
تعویض بک لایت داستان ویژه ی خود را دارد که در مقاله ای به طور کامل در مورد اون صحبت کردیم.

یک دلیل دیگر آمدن تصویر در تلویزیون های سامسونگ، خرابی برد پاور می باشد یکی از وظایف پاور، ولت رسانی به برد مین و بک لایت می باشد در بعضی از مواقع خروجی ولت بک لایت خراب می شود و تصویر تلویزیون قطع می شود.
در این حالت بک لایت تلویزیون سالم است و با تعویض چند خازن یا آی سی اس تی آر، تعمیر پاور برد صورت گرفته و تلویزیون مثل روز اول روشن می گردد.
این تعمیر تا حدود زیادی زمانبر است ولی در صورتی که برد پاور تعویض شود با سرعت زیادی کار در منزل انجام می شود.

آگهی

همه چیز در مورد تعمیر تلویزیون

سلام به بازدیدکنندگان محترم سایتموقعی که این متن رو می‌خونید حتما تلویزیونتون خراب شده و الا …خب اصلا نگران نباشیدما اینجا هستیم که بطور رایگان

تعمیر تلویزیون

چه تلویزیونی نخریم!!

راهنمای خرید تلویزیون ، راهنمایی در مورد اینکه چه تلویزیونی را نخریم ، کدام تلویزیون بیشتر خراب می شود، بدترین تلویزیون کدام است

تلویزیون مدام روشن خاموش می‌شود:

خاموش و روشن شدن تلویزیون یک عیب بسیار شایع در تلویزیون ها و شایع تر در تلویزیون های سامسونگ می باشد که در مدل های مختلف میزان کمی این ایراد متفاوت است.
ابتدا تلویزیون روشن می شود لوگوی اسمارت نمایش داده می شود بعد از آن دوباره تلویزیون خاموش می شود و این دوره به طور ناخوشایندی تکرار می گردد.
این عیب مربوط به برد مین تلویزیون می باشد و بیشتر در مدل های ۴۰d 5000، ۴۰d 5500 و ۴۰d 5950 رایج تراست.
یک دلیل دیگر خرابی برد پاور تلویزیون می باشد و معمولا برد پاور در منزل قابل تعمیر است. لازم به ذکر است که در موارد اندک خرابی بک لایت نیز باعث خاموش و روشن شدن تلویزیون می شود و دلیل آن نیم سوز شدن بک لایت می باشد که باعث پروتکت کردن تلویزیون می شود.

تلویزیون خود به خود خاموش می‌شود:

خاموش شدن تلویزیون معمولا مربوط به برد پاور تلویزیون می باشد و دلیل آن فرسودگی قطعات برد پاور است. البته نوسانات برق نیز باعث خرابی برد پاور می شود که بهتر است از محافظ برق استفاده کنید. خاموش شدن تلویزیون در ال ای دی های جدید مربوط به برد مین می باشد که معمولا به دلیل استفاده از فلش های ویروسی و استفاده از کابل hdmi غیر استاندارد به وجود می آید.

صدای تلویزیون قطع شده است:

n5880 تعمیر در منزل

اول به تنظیمات تلویزیون بروید و در قسمت تنظیمات صدا گزینه روشن بودن صدای تلویزیون را چک کنید.

در صورتی که صدا مشکلی نداشت باشد می توانید تلویزیون را تنظیم کارخانه کنید.

معمولا مشکل برطرف می گردد اما اگر که با این کار مشکل برطرف نشد از یک هدفون برای تست صدا استفاده کنید به این صورت که هدفون را به خروجی صدای تلویزیون بزنید در اگر صدا موجود بود یا مشکل از سیم یا مدار ارتباطی صدا هست و یا بلنگو خراب است که اگر تلویزیون چند بلنگو داشته باشد احتمال خرابی همزمان همه ی بلندگو ها نزدیک صفر است پس به احتمال فراوان مشکل از مسیر ارتباطی دیتا می باشد.

 اما اگر بعد از استفاده از هدفون دیدید که صدا وجود ندارد در برخی از مواقع  مشکل صدا مربوط به ic آمپی لی فایر است و باید تعویض گردد.

و در نهایت اگر کلیه موارد فوق مشکل نداشت مین برد تلویزیون خراب شده است و باید مین برد تعویض شود.

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون:

نوسان برق یکی از دلایل اصلی خاموش شدن ناگهانی تلویزیون بوده که باعث خرابی برد پاور تلویزیون می گردد.

برد پاور با توجه به تجربه و تبحّر کارشناسان گروه فنی یاسین در موارد خیلی زیادی به راحتی در منزل یا محل کار شما قابل تعمیر می باشد.

خرابی کابل HDMI نیز باعث می شود که CPU مین برد دچار مشکل شده و تلویزیون خاموش شود.

نکته ی بسیار مهم و قابل توجه این که برای اتصال کابل HDMI حتما تلویزیون را از برق بکشید و بعد از انجام اتصالات تلویزیون را به برق بزنید.

یکی از دلایل خیلی مهم خاموش شدن تلویزیون خراب شدن مین برد می باشد که معمولا سریع ترین راه تعمیر تلویزیون در این مورد تعویض مین برد می باشد.

سه نکته ی خیلی مهم این پست برای پیشگیری از خرابی تلویزیون اینکه:

اول: با توجه به نوسانات بسیار گسترده ی برق مخصوصا در تابستان ۱۴۰۰ حتما از محافظ الکتریکی استفاده کنیم تا نوسانات عجیب و غریب برق به قطعات تلویزیون آسیب وارد نکند./

دوم: در صورتی که برای انتقال دیتا از کابل HDMI  استفاده می کنیم حتما از بهترین مدل کابل استفاده کنیم تا آسیبی به تلویزیون وارد نشود./

سوم: در صورتی که قصد استفاده از فلش مموری داریم حتما با استفاده از برنامه های مربوطه ویروس کشی صورت بگیرد تا آسیبی به نرم افزار تلویزیون وارد نگردد./

تلویزیون روشن نمی‌شود:

در زمانی که تلویزیون روشن نمی شود قبل از هر کاری اقدام به بازرسی از سیم های ارتباطی کرده و حتما در صورت استفاده از محافظ الکتریکی باید محافظ را از مدار خارج کرده و سیم برق تلویزیون را مستقیما به پریز برق متصل نمایید.

در اکثر اوقات تلویزیون روشن می گردد  ولی در صورتی که بعد از زدن سیم به پریز برق تلویزیون روشن نشد و چراغ استند بای تلویزیون روشن بود احتمال زیاد برد پاور تلویزیون دچار خرابی شده باشد.

البته برد پاور قابل تعمیر است.

ولی در بعضی موارد نیز خرابی مربوط به برد مین می باشد که در صورت تعمیر نشدن، مین برد باید تعویض شود.

برد پاور در منزل قابل تعمیر می باشد.

رنگ صفحه نمایش بهم ریخته است :

پخش شدن رنگ یا حذف شدن یکی از رنگ‌های اصلی در تصویر یا ظاهر شدن خطوط افقی و عمودی ممکن است به دلیل خرابی بردهای اصلی، منبع تغذیه یا بک لایت باشد.

در صورتی که صفحه آبی شده باشد یا قرمز، ایراد های متفاوتی در کار وجود دارد.

با تعمیر یا تعویض قطعات پس از بررسی‌های لازم در موارد زیادی مشکل برطرف می گردد.

البته به شرط اینکه به تلویزیون ضربه ای وارد نشده باشد که در این صورت کار تعمیر تلویزیون بسیار سخت و پر هزینه می شود.

1 دیدگاه

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − یک =

Call Now Buttonتماس با کارشناسان